THE ANALYTICAL PROCESS OF EDUCATION CONCEPTION INFERRED BY THE CFESS/CRESS

Authors

  • André Monteiro Moraes
  • Moema Amélia Serpa Lopes

Abstract

This work aims to recover the discussions about the conception of education defended within the category from the contributions of the CFESS/CRESS group through documents such as Legal Opinion 23/2000; the brochure Social Service in Education (2001); Subsidies for the debate on Social Work in Education (2011); Subsidies for the Performance of Social Workers in Education Policy (2013). It is a work based on the critical dialectical method that allowed considering the importance of understanding the category of education in line with its current ethical-political project, in an attempt to break with a conservative action and in favor of a new social order.

Author Biographies

André Monteiro Moraes

 Doutorando em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN), Mestre e Bacharel em Serviço Social pela Universidade Estadual da Paraíba (UEPB). Conselheiro do CRESS/PB – 2020/2023, membro da Subcomissão de Educação da Seccional de Campina Grande – PB e do Grupo de Pesquisas e Estudos sobre Trabalho e Proteção Social – GETRAPS/UEPB.

Moema Amélia Serpa Lopes

Professora Associada com dedicação exclusiva da Universidade Estadual da Paraíba. Graduação, Mestrado e Doutorado em Serviço Social pela Universidade Federal de Pernambuco (2009). Docente da Graduação e Pós-Graduação em Serviço Social da Universidade Estadual da Paraíba. Coordenadora do Grupo de Pesquisas e Estudos sobre Trabalho e Proteção Social - GETRAPS, realizando estudos e pesquisas sobre Trabalho, Trabalho Profissional e Serviço Social.

Published

2023-11-14