THE ANALYTICAL PROCESS OF EDUCATION CONCEPTION INFERRED BY THE CFESS/CRESS
Abstract
This work aims to recover the discussions about the conception of education defended within the category from the contributions of the CFESS/CRESS group through documents such as Legal Opinion 23/2000; the brochure Social Service in Education (2001); Subsidies for the debate on Social Work in Education (2011); Subsidies for the Performance of Social Workers in Education Policy (2013). It is a work based on the critical dialectical method that allowed considering the importance of understanding the category of education in line with its current ethical-political project, in an attempt to break with a conservative action and in favor of a new social order.
Downloads
Published
2023-11-14
Issue
Section
Artigos
License
Os manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da revista Serviço Social & Realidade.Os originais deverão ser acompanhados de documentos de transferência de direitos autorais contendo assinatura dos autores.
É vedada a submissão integral ou parcial do manuscrito a qualquer outro periódico. A responsabilidade do conteúdo dos artigos é exclusiva dos autores.
É vedada a tradução para outro idioma sem a autorização escrita do Editor ouvida a Comissão Editorial.