EDUCATION AND SEXUAL AND GENDER DIVERSITY: an analysis from the proposal of cross-cutting subjects for fundamental teaching in the perspective of educators
Abstract
This article is the result of a research that culminated in the master's thesis presented to the Graduate Program in Social Work by the Faculty of Human and Social Sciences of Franca in the year 2017, and had as objective to analyze through field research from the perspective of dialectical historical materialism with a quantitative approach if educators reflect on the theme of sexual and gender diversity in their practices and what are the limits and possibilities of inserting this debate into the educational process, with reference to the Transversal Themes of National Curricular Parameters 1998.
Downloads
Published
2023-10-03
Issue
Section
Artigos
License
Os manuscritos aceitos e publicados são de propriedade da revista Serviço Social & Realidade.Os originais deverão ser acompanhados de documentos de transferência de direitos autorais contendo assinatura dos autores.
É vedada a submissão integral ou parcial do manuscrito a qualquer outro periódico. A responsabilidade do conteúdo dos artigos é exclusiva dos autores.
É vedada a tradução para outro idioma sem a autorização escrita do Editor ouvida a Comissão Editorial.