ASSESSMENT OF LEARNING AS COLLECTIVE ACTION: A QUALITY EDUCATION

Authors

  • Hilda Maria Gonçalves da Silva Faculdade de Ciências Humanas e Sociais/UNESP - Câmpus de Franca/SP

Abstract

The thing of this article are the evaluative procedures in the elementary schools of São Paulo and its ability to promote the optimization of pedagogic and curricular processes. The qualitative study included interviews with 100 teachers, which sought to identify their representation on the evaluation process, in order to grasp what has been the role played by assessment in everyday school life. It appears that we are still far from the practice of evaluation as formative action.

Author Biography

Hilda Maria Gonçalves da Silva, Faculdade de Ciências Humanas e Sociais/UNESP - Câmpus de Franca/SP

Possui graduação em História pela Faculdade de História, Direito e Serviço Social (2001), mestrado e doutorado em Educação Escolar pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (2006-2011). Atualmente é professora do Centro Universitário Claretiano de Batatais. nos cursos de graduação e pós-grauação. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Administração de Sistemas Educacionais.

Published

2021-12-13

Issue

Section

Artigos Originais